top of page

Simone van Der Vlucht - De reünie

Inmiddels is Simone van der Vlucht een van de grootste thrillerschrijvers die ons land kent. Het werd tijd voor mij om te lezen waar dit begon. Dit boek was mij al vaker aangeraden en stond ook al een poos in mijn kast te wachten, ik had dit veel eerder moeten lezen!

Binnenkort is er een reünie van de middelbare school waar Sabine heenging. Er is in die jaren zo veel gebeurt… Ze heeft er al lang niet meer aan gedacht. Sinds de reünie bekend is gemaakt komt er echter steeds meer omhoog en is ze bezig met de gebeurtenissen uit die tijd. Isabel is toen verdwenen, op de basisschool haar beste vriendin, op de middelbare school een populair meisje dat haar links liet liggen. Je leest dit verhaal volledig vanuit Sabine, met wie je al snel meeleeft. Vrij regelmatig vraag ik mij af waarom ze zo koppig is. In het verhaal leer je steeds meer mensen kennen, die van vroeger hebben vaak iets engs/ gevaarlijks. Hierdoor zijn er vele mogelijke verdachten.

Vooral in het begin is de focus meer op Sabine haar huidige leven. De stress, problemen op werk, herinneringen aan pesten van vroeger, zijn allemaal pijnlijk realistisch. Dit is een echte thriller die heerlijk wegleest. Ik zou iedereen aanraden deze te lezen om kennis te maken met het werk van Simone.

Dit boek krijgt van mij 5 sterren. Recensie geschreven door Jasmijn


Boekspecificaties

Titel: De reünie

Auteur: Simone van Der Vlucht

Genre: Thriller

Uitvoering: Paperback

Aantal pagina’s: 349

Uitgever: Anthos literaire thrillers

Verschijningsdatum: 13 oktober 2004

ISBN: 9789041409355

1 weergave0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page