top of page

Mirjam Mieserius - De citroen op de taart

In 'De citroen op de taart' volgen we Maria die als succesvol schrijfster van kookboeken naar Zuid-Frankrijk trekt om daar te gaan werken aan haar nieuwe boek. Ze heeft het net uitgemaakt met haar ex, Paul, en is toe aan een nodige rustperiode. Alhoewel, de relatiebreuk is inmiddels ook alweer zes maanden geleden en een rustperiode... tsja... het ziet ernaar uit dat die er niet meteen in zit.

Want op de eerste avond in het idyllische Franse dorpje waar ze vertoeft, leert ze Thom kennen. Thom is knap, aantrekkelijk en ze besluit dat ze hem beter wil leren kennen. Maar datzelfde geldt ook voor de mysterieuze chef die haar overheerlijke taartjes blijft sturen...


Ik vond het een heerlijk verhaal! Eerder dit jaar had ik al Bestemming Parijs gelezen van Mirjam Mieserius en gelukkig kon ik me nog even vermaken met De citroen op de taart, in afwachting van Rendez-vous op Montmartre. Ik ben namelijk helemaal weg van haar schrijfstijl. Toegankelijk en alsof je helemaal in het verhaal zit. Dat elk verhaal zich afspeelt in La douce France af, is ook zeker een pluspunt wat mij betreft.


Dit verhaal is geschreven vanuit de ik-persoon, mijn favoriete perspectief maar wel in de verleden tijd. Dat was even wennen. Het ik-perspectief zorgt er immers voor dat je als lezer het gevoel krijgt dat jijzelf het verhaal beleeft. Maar de verleden tijd gaf mij weer het gevoel alsof Maria haar verhaal achteraf aan me vertelde, als een goeie vriendin die haar avontuur met me deelde.


De citroen op de taart schreeuwt om een vervolg. Gelukkig zit dat er ook aan te komen want, niettegenstaande dat ik al vrij snel in de gaten had hoe het nu eigenlijk zat tussen de (hoofd)personages, ben ik erg benieuwd naar het vervolg!


Beoordeling

4 sterren


Specificaties

Titel: De citroen op de taart

Auteur: Mirjam Mieserius

Genre: Feelgood

Uitvoering: ebook

Aantal pagina's: 167

Uitgever: Luitingh-Sijthoff

Verschijningsdatum: 2022

ISBN: 978 90 210 3039 5


4 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page