top of page

Simon Beckett - Vermist

Tien jaar geleden werd het leven van agent Jonah Colley verwoest door de verdwijning van zijn jonge zoon Theo. Een vraag om hulp van een oude vriend leidt Jonah naar de ontdekking van vier lichamen – genadeloos toegetakeld en voor dood achtergelaten. Er is nog maar een slachtoffer in leven.

Colley wordt vervolgens zelf verdachte in de zaak, maar hij ontdekt ook een netwerk van leugens en geheimen over de mensen die hij dacht te kennen. Het dwingt hem vragen te stellen over wat er werkelijk al die jaren geleden is gebeurd...


Samen met de leesclub van @thrillerlezers las ik dit eerste deel van een nieuwe serie.

'Vermist' begint ijzersterk en de eerste hoofdstukken zijn enorm spannend. Er is meteen volop actie en je wordt helemaal meegezogen in het verhaal.


Jonah ontdekt vrij snel de vier lichamen en het is onduidelijk wie er achter deze moorden zit. Ondertussen lees je ook in het verleden over de bewuste dag dat zijn zoontje Theo vermist raakt. Door deze sprongen in de tijd blijft het verhaal heel erg boeiend. Je blijft je afvragen wie de daders zijn... Of was de verdwijning van Theo toch een ongeluk?


De spanning is eigenlijk continu voelbaar en ik kon, eerlijk gezegd, bijna niet stoppen met lezen. Toch was de tweede helft van het boek ietsje minder spannend en het ging ook een andere kant op dan dat ik had verwacht/gehoopt.


Het einde viel mij persoonlijk een beetje tegen en ik weet nog steeds niet zo goed wat ik er van moet denken. Het plot kwam, ondanks mijn andere verwachtingen, toch niet geheel onverwachts. Ik had na een tijdje namelijk toch een beetje een vermoeden hoe het zou zitten.


Ondanks deze paar puntjes heb ik toch voor een enorm groot deel van dit verhaal genoten en kijk ik zeker uit naar het vervolg!


Dit boek krijgt van mij vier sterren. Recensie geschreven door Silvie

Boekspecificaties

Titel: Vermist Auteur: Simon Beckett

Genre: Thriller

Uitvoering: Paperback

Aantal pagina’s: 352

Uitgever: Luitingh-Sijthoff

Verschijningsdatum: september 2022

ISBN: 9789021030593



4 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page