top of page

Sandra J. Paul - Verknipt

Zoey heeft een trauma te verwerken. Bij een uit de hand gelopen roofoverval verloor ze haar ongeboren kind toen ze zes maanden zwanger was. Haar echtgenoot Philip en zij vinden geen steun bij elkaar. Philip stort zich op zijn werk, terwijl Zoey in een zware depressie belandt.

Het koppel groeit uit elkaar en op het moment dat Zoey de moed vindt om uit haar diepe dal op te klimmen, vertelt Philip haar dat hij wil scheiden.

Hij zet Zoey op straat. Vanaf dan is ze op zichzelf aangewezen. Gelukkig loopt ze Vivian tegen het lijf. Het klikt onmiddellijk en al snel wordt Vivian haar grootste steun en toeverlaat. Ook bij haar nieuwe buurman Mac kan ze vaak terecht. Lukt het Zoey om de scherven van haar leven bijeen te rapen en haar eigen duisternis te overwinnen?


Ik las al eerder boeken van Sandra J. Paul, maar nog nooit was ik zo onder de indruk als van dit boek. Ik was getriggerd door de mysterieuze cover en de gevatte titel. Deze passen zeer goed bij het verhaal.

Toen ik begon te lezen, duurde het enkele hoofdstukken om in het verhaal te komen. Ik moest wennen aan de schrijfstijl, die heel vertellend is. Aanvankelijk komen er weinig dialogen aan bod. Het verhaal wordt vanuit Zoey als ik-persoon vertelt. Eens ik de klik had gemaakt wat de schrijfstijl betreft, greep het verhaal me vast en kon ik niet meer stoppen met lezen. Als grote fan van psychologische thrillers was ik geïntrigeerd door het levensverhaal van Zoey. Ik begon mijn eigen hypotheses te vormen over dit verhaal en ik wou weten of ik het bij het juiste eind had.

Doorheen het hele boek voelde ik een onderhuidse spanning, net zoals het hoofdpersonage. De auteur is er dus absoluut in geslaagd om het juiste gevoel mee te geven. Het plot is zeer goed opgebouwd. Beetje bij beetje wordt informatie gelost. Ik vroeg me af hoe dit boek zou eindigen, want je zit als lezer met heel wat vragen. De manier waarop deze vragen werden beantwoord op het einde van het boek had niet beter kunnen zijn. Op een boeiende manier werd alles verduidelijkt.

Het verhaal bleef nazinderen. Ik wil het dan ook sterk aanbevelen aan liefhebbers van psychologische thrillers, want dit is een sterk staaltje psychologie!

Sandra J. Paul, knap wat je hier hebt neergezet! Dit verhaal verdient een dikke pluim.

Bedankt, uitgeverij Hamley Books, voor dit indrukwekkende recensieboek.

Rating: 5*


Recensie door Isabelle


Boekspecificaties

Titel: Verknipt

Auteur: Sandra J. Paul

Genre: psychologische thriller

Uitvoering: paperback

Aantal pagina’s: 367

Uitgever: Hamley Books

Verschijningsdatum: 28 / 09 / 2022

ISBN: 9789464510607



0 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page