top of page

Patricia van Dam - Pumps in de blubber


Flaptekst Alexia leidt een luxe leventje, maar daar komt verandering in als haar vader besluit dat zijn dochter hem gaat opvolgen in zijn financiële bedrijf. Om haar voor te bereiden op haar nieuwe functie moet ze leren wat hard werken is. Daarom stuurt hij haar naar een ranch, waar ze tijdens haar zuurverdiende zomervakantie letterlijk met haar pumps in de modder moet gaan werken. Alexia heeft andere plannen met haar leven en haar vader opvolgen is daar absoluut geen onderdeel van. Toch neemt het werk op de ranch al snel een andere wending dan ze had gedacht en komt ze voor een moeilijke keuze te staan. Durft ze de sprong te wagen?

Mijn Leeservaring Het lezen van dit boek was echte ‘feelgood’. De hoofdlijn van het verhaal was dan misschien wel wat voorspelbaar, er zaten heel veel mooie laagjes onder die voor een ieder wel herkenbaar zijn. Zo wordt bijvoorbeeld heel mooi weergegeven hoe verwachtingen vanuit de omgeving en wensen vanuit jezelf kunnen schuren. Beide hoofdpersonen gaan daar op een hele andere manier mee om. Een gevolg van deze conflicterende belangen is het nemen van beslissingen die een grote impact hebben op je leven gaan hebben en op de levens van hen die je liefhebt. De karakterontwikkeling van Alexia is er een die ik wel kon waarderen! De oude Alexia vond ik niet zo’n aangename persoonlijkheid, maar ik ben heel benieuwd hoe de nieuwe Alexia zich nog gaat ontwikkelen. Pumps in de Blubber was deel 1 in de Taylor Ranch Trilogie. Ik ga haar zeker volgen, temeer omdat ik een zwak heb voor het boerenleven.

Pumps in de Blubber beoordeelde ik met 3,5 schitterende sterren


Boekspecificaties

Titel: Pumps in de Blubber

Auteur: Patricia van Dam

Bindwijze: ebook Genre: Feelgood roman Uitgever: Books & Butterflies Verschijningsdatum: 17 augustus 2022

EAN: 9789464661262



0 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page