top of page
Foto van schrijverSuzanne

Paris Duivenvoorden - Van een nare herinnering tot een gevaarlijke toekomst

“Dit is niet langer een democratie. Dit is een dictatuur.”

Het is het jaar 2141. Nadat er een nieuwe president verkozen is, verandert Nieuw Nederland in een land vol censuur, ongelijkheid en wetten. Het begint met een avondklok. Het is het jaar 2141. Nadat er een nieuwe president verkozen is, verandert Nieuw Nederland in een land vol censuur, ongelijkheid en wetten. Het begint met een avondklok, maar daar blijft het niet bij. Langzaam maar zeker stapelen de nieuwe wetten en regels zich op. Lea Dalensprong is opgegroeid in Nieuw Nederland en weet meer over deze nieuwe president dan de meeste mensen. Ze weet ook dat ze iets moet doen, maar wat kun je doen als je voor bijna alles kan worden opgepakt? Deze YA novelle in het genre Science Fiction heeft een duidelijk dystopisch karakter. Voor mij is dat een genre wat ik normaliter mijdt. Maar wat ben ik blij dat ik deze novelle gelezen heb! Paris van Duivenvoorden slaagt erin om in een zeer beperkt aantal bladzijden een duidelijk verhaal neer te zetten met een dreiging die op bepaalde punten akelig dicht tegen de realiteit aan schuurt. De opzet van deze novelle vond ik erg origineel en de personages zijn merkbaar zorgvuldig gekozen. Wat zou het geweldig zijn als dit verhaal een vervolg krijgt! Want dat is wat ik een beetje miste; er zit geen duidelijk einde aan het verhaal. Ik hoop dat de cliffhanger waarmee het verhaal eindigt een bewuste keuze geweest is, omdat deze jonge auteur nog plannen heeft voor de personages die dit verhaal tot een succes maakten!

Ik beoordeelde deze novelle met drie schitterende sterren. Recensie geschreven door Suzanne

Boekspecificaties

Titel: Van een nare herinnering tot een gevaarlijke toekomst Auteur: Paris Duivenvoorden

Bindwijze: ebook Aantal bladzijden: 84

Genre: Young Adult, Science Fiction Uitgever: Books & Butterflies Verschijningsdatum: mei 2022 EAN: 9789464510669




2 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


bottom of page