top of page

Pamela Sharon - Oktober Koning

Toen ik Oktober koning voor het eerst zag werd ik direct getrokken door de cover. Het idee van het boek deed mij denken aan ‘the inheritence games’ en ‘squid game’, vergelijkingen die wel vaker gemaakt worden. Natuurlijk is dan direct de vraag, voelt dit uniek? Is het goed geschreven? Enthousiast en nieuwsgierig begon ik aan dit verhaal.


Wie wordt oktober koning(in)?

vier spelers, tien opdrachten, tien miljoen euro.

Mara, Dex, Julie en Vincent hebben allen hun eigen zorgen en problemen, en hun redenen om mee te doen. Ze worden steeds verder in het spel getrokken, dat dit jaar verbazend weinig lijkt op een spel…


Om terug te komen op de vragen die ik had over dit boek voor ik ging lezen, het boek voelt uniek aan en leest vlot weg. Het is zeker goed geschreven en is spannend. Je leest vanuit de vier deelnemers én de persoon die de spelen organiseert. De symbolen van de kaft komen terug, de personages hebben namelijk hun eigen symbool. Dit vond ik gaaf gedaan en maakt tevens het boek zoveel mooier.

‘Alles wat je liefde geeft hoort te gaan groeien, dus alles wat je liefde ontneemt moet het tegenovergestelde doen.’


Het spel is echter dan de vorige jaren. Er komen gruwelijke momenten in voor, zonder ‘goedkope gore’ te worden en zit vol met morele beslissingen. De stukken van de organisator zijn poëtisch en raadselachtig geschreven en zijn zowel een fijne onderbreking als een element dat je nieuwe puzzelstukjes geeft. Kortom, een mooi en goedgeschreven verhaal.

Dit boek krijgt van mij 4,5 sterren. Recensie geschreven door Jasmijn


Boekspecificaties

Titel: Oktober Koning

Auteur: Pamela Sharon

Genre: Thriller

Uitvoering: paperback

Aantal pagina’s: 340

Uitgever: Hamley Books

Verschijningsdatum: 11 oktober 2022

ISBN: 9789464510324


0 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page