top of page

Mijn ster aan de hemel


Kara is een jonge vrouw die het perfecte leven leidt. De job van haar dromen, een gelukkig huwelijk, een zoontje en een tweede baby onderweg. Bij de geboorte van Falke, wordt Kara’s hele wereld op z’n kop gezet. Ze belandt in een intense rollercoaster die Kara terugneemt naar haar turbulente jeugdjaren, wanneer haar jeugdliefde vecht tegen kanker. Deze herinneringen en de emoties als jonge moeder geven Kara het gevoel dat ze tekortschiet. Wanneer Falke meer ingrepen nodig heeft dan verwacht doordat ze anders reageert, verliest Kara zich in een emotionele tweestrijd en de bijhorende herinneringen.

Voor een Nederlander was het even wennen aan de Belgische taal. Gelukkig is het niet storend en door verder te lezen begreep ik wel wat er stond en wat ermee bedoeld werd. ‘Mijn ster aan de hemel’ is met recht een emotionele roman. Kara komt in een rollercoaster terecht waarin ze verscheurd wordt door gevoelens. Het gevoel je kinderen tekort te doen komt als lezer wel binnen. Lenna heeft heel goed de emotionele kant beschreven. Als lezer kun je je inleven in Kara en met haar meevoelen. Het verhaal is vanuit Kara haar perspectief geschreven. Als lezer ben je dus niet aan het switchen tussen personages, wel wordt het heden afgewisseld met het verleden. De stukjes die gebeuren in het verleden helpen je om een beter beeld te krijgen van Kara. Van haar jeugd en hoe ze de vrouw is geworden die ze nu is. Ik vond dat een mooi pluspunt aan dit verhaal. Zonder al teveel grote tijdssprongen wordt het verhaal alsnog vlot beschreven. Er zit vaart in het verhaal zonder je het gevoel te geven dat het te snel gaat. Alle medische dingen worden goed beschreven zodat het voor jou, als lezer, te begrijpen is. Daardoor kon ik ook makkelijk volgen wat Kara haar dochter Falke allemaal moest ondergaan en wat ze mankeert. Familie en vrienden die allemaal meedenken en hun steentje bijdragen, dat vond ik mooi om te lezen. Kara en haar gezin staan er niet alleen voor, er zijn mensen die hun steunen. Dit positieve kwam echt naar voren gedurende het verhaal. Ik ben positief verrast door dit verhaal. Het is mooie en emotionele roman. Ik geef het boek 4 sterren, met dank aan de schrijfster en de uitgeverij voor dit recensie exemplaar.

Boekspecificaties

Titel: Mijn ster aan de hemel

Auteur: Lenna DuFin

Genre: Roman

Uitvoering: Paperback

Aantal pagina’s: 344

Uitgever: Storyland

Verschijningsdatum: September 2022

ISBN: 9781913980368


1 weergave0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page