top of page

Lizzie Shane - PS Ik hou van je hond

Elinor Rodriguez heeft het nog steeds niet verteerd dat haar verloofde Levi Jackson haar drie jaar geleden dumpte. In het kleine stadje Pine Hollow blijven ze elkaar tegenkomen. Levi is politiechef en vindt het zijn verantwoordelijkheid om de stad veilig te houden en daarbij houdt hij ook zijn ex Elinor steevast in de gaten.

Het lot lijkt hem hierbij een handje te helpen doordat Elinors hond Dory voortdurend weet te ontsnappen. De meldingen van een loslopende hond komen steeds bij Levi terecht. Wordt de dorpsroddel waarheid dat het ooit zal goedkomen tussen Elinor en Levi?


‘Ps Ik hou van je hond’ is het derde deel in de Pine Hollow-serie. De prominente aanwezigheid van een hond in het verhaal, spreekt me absoluut aan. Ook de vrolijke cover en leuke titel trekken de aandacht.

Hoewel het boek apart te lezen is, merkte ik wel dat er heel wat verwijzingen naar de vorige twee delen in zitten. Ik heb de vorige delen niet gelezen en had het gevoel dat ik hier en daar informatie heb gemist. Het verhaal wordt vanuit de derde persoon verteld. De schrijfstijl is zeer beschrijvend met heel wat dialogen ter afwisseling. Ik vond het vrij druk geschreven, omdat er vaak gewisseld wordt tussen de perspectieven van de personages.

Er komen heel veel personages in het boek aan bod die ook in de vorige delen zijn verschenen. De hoofdpersonen worden goed uitgewerkt en maken een evolutie door in het verhaal. Het hoofdpersonage Elinor wordt gekarakteriseerd als een chagrijnig iemand die met heel veel kwaadheid zit. Levi is een stilzwijgend en ernstig type, waar geen lachje vanaf kan. Hierdoor voelde ik minder herkenning of een band met hen. Dat is wel jammer, want daardoor beleefde ik het verhaal meer vanop afstand. Gelukkig maakt de vrolijke en speelse hond dit voor een stuk goed. Zij is duidelijk de vrolijke tegenhanger.

Naast het verhaal van Elinor, Levi en Dory komen er ook andere gebeurtenissen aan bod, waardoor het boek wel wat meer inhoud krijgt. Elk hoofdstuk begint met een stukje nieuwsbrief over het stadje, wat ook een belangrijke rol speelt in het verhaal.

Misschien komt het doordat ik de eerste twee delen niet heb gelezen dat dit verhaal me minder lag. Wie dus dit boek wil lezen, raad ik aan om bij deel één te starten. Ik kan je wel beloven dat je verknocht geraakt aan de ondeugende Dory.

Bedankt, uitgeverij Lannoo, voor dit recensie-exemplaar.

Rating: ***


Recensie door Isabelle


Boekspecificaties

Titel: PS Ik hou van je hond

Auteur: Lizzie Shane

Genre: roman

Uitvoering: paperback

Aantal pagina’s: 348

Uitgever: Lannoo / Boekerij

Verschijningsdatum: 20/10/2022

ISBN: 9789022594704


2 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page