top of page

Debbie Johnson - Ooit, misschien

Jess heeft zich als tiener flink verzet tegen haar ouders. Ze koos voor Joe, haar grote liefde, maar ook de man die volgens haar ouders niet goed genoeg was. Maar dan slaat het noodlot toe. Op het moment dat ze Joe het meest nodig heeft, vertrekt hij en laat nooit meer van zich horen.

Jess is verscheurd en heeft een lange tijd nodig om weer zichzelf te worden en vrede te nemen met haar huidige leven.

Nadat haar moeder sterft en ze haar ouderlijke huis opruimt, vindt Jess een doos met brieven en kaarten… van Joe. Plots lijkt haar hele leven gebaseerd op een leugen. Jess wil op zoek naar de waarheid en naar Joe. Samen met haar vriendin en haar neef vertrekt ze op reis in het spoor van Joe. Maar hij lijkt moeilijk te vinden en niemand lijkt precies te weten waar hij is. Kan ze hem opsporen om het verleden recht te zetten en liefde te hervinden? Bestaat hun kans op herenigd geluk? Ooit? Misschien?


‘Ooit, misschien’ is het eerste boek dat ik van Debbie Johnson lees. De titel en cover passen treffend bij het verhaal. Het verhaal draait immers om de brieven. De coverkleuren stralen hoop uit. Je leest het verhaal mee vanuit de ik-persoon Jess. Af en toe krijg je een van Joe’s brieven te lezen en hier en daar wordt in het verleden gedoken.

Ik moest de eerste hoofdstukken even wennen aan de paginalange beschrijvingen, waar aanvankelijk weinig dialoog in voor komt. Eens het verhaal op gang kwam en ik de personages beter leerde kennen en ook de dialogen op gang kwamen, werd het een verhaal dat ik niet meer aan de kant kon leggen.

De auteur slaagt erin om informatie in mondjesmaat prijs te geven en de lezer te triggeren om verder in het verhaal te duiken. Het verhaal leest vlot, gaat uitgebreid in op elke gebeurtenis en de personages zijn grondig uitgewerkt. De plot is heel goed uitgewerkt, want hoofdstuk na hoofdstuk werd ik nieuwsgierig naar de afloop en ging ik mee op reis met de drie vrienden.

Dit is een prachtig verhaal over de liefde, rouw, keuzes maken, lotsbestemming, hoop en vriendschap. Je wordt als lezer meegenomen in een proces en gaat mee op roadtrip. Niet de bestemming is daarbij van belang, maar het doel.

Deze roman smeekt om verfilming. Het verhaal deed me denken aan de boeken van Nicholas Sparks en Cecilia Ahern, die even meeslepend geschreven zijn. Voor wie fan is van dergelijke boeken is dit een absolute mustread. Ook de liefhebbers van emotionele romans waarbij je een traantje wegpinkt, gaan van dit boek houden.

Ik wil uitgeverij Lannoo van harte bedanken voor dit geweldige recensieboek. Ik heb ervan genoten.

Rating: 5*


Recensie door Isabelle


Boekspecificaties

Titel: Ooit, misschien

Auteur: Debbie Johnson

Genre: roman

Uitvoering: paperback

Aantal pagina’s: 355

Uitgever: Boekerij / Lannoo

Verschijningsdatum: 25/10/2022

ISBN: 9789022596036

3 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page