top of page

Mary Schoon – De kracht van de liefde

Gard Donkers woont samen met zijn vader en twee broers in een plaggenhut op de hei. Als hij in de turf gaat werken, ontmoet hij de dochter van de grote vervener, Evelina. Vroeger waren ze vrienden en trokken ze veel met elkaar op, maar het tweetal is uit elkaar gegroeid.

Nu, zoveel jaar later, bloeien de gevoelens al snel op, maar voor Evelina is een andere toekomst uitgestippeld dan met Gard. Hun werelden liggen nu nog verder uit elkaar, maar door één gebeurtenis zijn ze volledig op elkaar aangewezen. Deze historische roman sprak mij wel aan. Ook de cover vond ik wel iets hebben, dus ik was erg benieuwd naar dit verhaal. Het is 1900 en je maakt kennis met Gard en zijn vader. Het is duidelijk dat ze in grote armoede leven. Het werk in de turf verdient niet veel en de omstandigheden zijn slecht. Dan komt Gard in aanraking met Evelina. Hij kent haar nog van vroeger en vindt haar nog steeds een knappe vrouw. Maar Evelina is verloofd en gaat binnenkort trouwen met Lucas. Als lezer zie je het grote verschil in leefstijlen: Gard leeft in armoede en Evelina is rijk. Ik wil natuurlijk niet teveel verraden maar je leest voornamelijk over het leven van Gard en de ontwikkeling tussen hem en Evelina. Eerlijk gezegd, vond ik het verhaal redelijk langzaam en soms wat langdradig overkomen. Ik weet ook niet of het door de schrijfstijl kwam, maar het verhaal pakte mij niet zoals ik had gehoopt. Ook had ik persoonlijk niet zoveel met deze personages. Dit was overigens mijn eerste kennismaking met Mary Schoon, dus ik weet niet hoe haar andere boeken zijn, maar dit was voor mij toch wel een kleine tegenvaller. Natuurlijk wil ik @zomerkeuning heel erg bedanken voor dit recensie-exemplaar.

Dit boek krijgt van mij drie sterren.

Recensie geschreven door Silvie

Boekspecificaties

Titel: De kracht van de liefde

Auteur: Mary Schoon

Genre: Literatuur & Romans

Uitvoering: Paperback

Aantal pagina’s: 256

Uitgever: Z&K

Verschijningsdatum: april 2022

ISBN: 9789020546552




1 weergave0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page