top of page

Marelle Boersma - De engel van Sevilla

Sacha krijgt de kans om in het mooie Sevilla te werken in een Nederlands verzorgingstehuis. Ze heeft daarbovenop een meer dan leuke relatie met haar baas, ook al moeten de ontmoetingen stiekem verlopen.

De bewoners kiezen bewust voor dit resort, want er staat wel een behoorlijk financieel plaatje tegenover. Kort na elkaar overlijden enkele bewoners en het is snel duidelijk dat er meer aan de hand is dan toevallige natuurlijke overlijdens. Plots is iedereen verdacht. Sacha trekt op onderzoek uit en ze is niet de enige.


‘De engel van Sevilla’ is één van de vele bekende vertrekthrillers van Marelle Boersma. Dit schept verwachtingen. De cover is leuk en uitnodigend. Het verhaal is vlot geschreven en je merkt dat de auteur de regeltjes van de schrijfkunst kent en toepast. Jammer genoeg heb ik me desondanks door het boek geworsteld. Aanvankelijk vond ik het verhaal heel erg beschrijvend en miste ik actie en dialoog. Het verhaal sleept inhoudelijk voor mij te lang aan en het einde is nogal voorspelbaar.

Misschien ligt het aan het te trage tempo van het onderzoek of teveel irrelevante info, maar het verhaal kon me niet bekoren. Ik heb al betere boeken van Marelle Boersma gelezen. Was dit verhaal korter en meer to the point geweest of had er meer spanning in gezeten, dan had ik het vast meer geapprecieerd. Niet elk verhaal slaagt erin om de lezer mee te nemen en dit was er voor mij zo eentje.

Dit neemt niet weg dat ik andere vertrekthrillers van dezelfde auteur zeker nog een kans ga geven.

Rating: **(*)


Recensie door Isabelle


Boekspecificaties

Titel: De engel van Sevilla

Auteur: Marelle Boersma

Genre: thriller

Uitvoering: ebook

Aantal pagina’s: 300

Uitgever: De Crime Compagnie

Verschijningsdatum: 02/09/2022

ISBN: 9789461097019

0 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page