top of page

Lucinda Riley- De orchideeëntuin

Als kind bracht Julia Forrester als kind uren door op het landgoed van Wharton Park. Haar lievelingsplek was de kas waar haar opa exotische orchideeën verzorgde. Nu Julia jaren later een tragisch ongeluk in haar familie moet verwerken, zoekt ze troost op haar geliefde Wharton Park.

Het landgoed is inmiddels geërfd door de aantrekkelijke Kit Crawford, die het grondig laat renoveren. Tijdens de renovatie komt een oud dagboek boven water, dat mogelijk van Julia’s opa is geweest. Julia gaat op onderzoek uit en ontrafelt een jarenlang verborgen familiegeheim, dat niet alleen het leven van iedereen op Wharton Park voor altijd veranderd heeft, maar ook alles wat Julia dacht te weten over haar eigen leven in een dramatisch nieuw daglicht zet.


Wat een heerlijk verhaal. Ik ben bekend met de ‘zeven zussen’ serie, en ook met andere standalones. De schrijfstijl van Lucinda is mij niet onbekend. Vanaf het eerste moment zat ik in het verhaal en wou ik alleen maar doorlezen. In het boek worden heden en verleden afgewisseld. De schrijfster doet dit op zo’n manier dat je daar als lezer geen last van hebt. Het is makkelijk te volgen en het verhaal gaat logisch verder. De stukken die over het verleden gaan, maken veel duidelijk voor het heden. Het is eigenlijk mooie achtergrondinformatie. Ook de personages zijn ontzettend leuk. Als lezer kan je je genoeg in elk personage verdiepen en begrijp je de keuzes die gemaakt zijn. Je moet wel een beetje van puzzelen houden, er komt een geheim boven wat best wel wat voeten in de aarde heeft. Naarmate je doorleest, begrijp je hoe de puzzel in elkaar past en hoe de personages zich met elkaar verhouden. Op het einde komt er nog een plottwist die ik niet zag aankomen. Dat maakte het verhaal voor mij verrassend. Een absolute must read voor de fans van Lucinda Riley. Ik geef het boek 4 sterren.


Boekspecificaties

Titel: De orchideeëntuin

Auteur: Lucinda Riley

Genre: Roman

Uitvoering: Paperback

Aantal pagina’s: 489

Uitgever: Xander

Verschijningsdatum: Februari 2022

ISBN: 9789401616454




3 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page