top of page

Laura Marshall – Sterfdag

Travis Green liep op 15 juni 1994 door de straten van Hartstead en vermoordde elf van zijn buren. Het laatste slachtoffer was de vader van de vierjarige Cassie Colman.

Het is inmiddels bijna vijfentwintig jaar geleden en Cassie zou het verleden liever willen vergeten, tot ze tussen de spullen van haar moeder iets vindt wat erop wijst dat ze is voorgelogen over de moorden…

Vanaf dat moment kan Cassie niet meer stoppen met het zoeken naar de waarheid, maar iemand zal er alles aan doen om die begraven te houden… Door de omschrijving van dit boek werd ik helemaal enthousiast. Waarom besloot Travis Green elf mensen dood te schieten? Was dit bewust of niet? En wat waren zijn beweegredenen? Vol goede moed begon ik dus aan dit verhaal. ‘Sterfdag’ begint meteen met een pakkende inleiding. Je leest over die bewuste dag in juni. Daarna lees je vanuit Cassie. Ze was vier jaar toen haar vader werd doodgeschoten. Zij en haar moeder hebben deze ramp overleefd, maar ze zit nog steeds met vragen. Naarmate het verhaal vordert voel je dat er meer aan de hand is.De sfeer wordt steeds mysterieuzer en grimmiger. Ook lees je korte stukjes over de slachtoffers op die bewuste dag. Dit vond ik ook wel een interessante toevoeging aan het verhaal. Telkens denk je te weten hoe het zit, maar dan blijkt het toch net even weer anders te zijn. Het verhaal wordt niet super spannend, maar je wil wel doorlezen omdat je wil weten wat er zich precies die bewuste dag heeft afgespeeld. Ik weet alleen nog niet precies wat ik nou van het einde moet vinden. Ik had het in elk geval niet verwacht, maar het ging voor mij plotseling wel allemaal iets te snel. Toch was dit zeker een geslaagd verhaal!

Dit boek krijgt van mij vier sterren.

Recensie geschreven door Silvie

Boekspecificaties

Titel: Sterfdag

Auteur: Laura Marshall

Genre: Thriller

Uitvoering: Paperback

Aantal pagina’s: 320

Uitgever: Luitingh-Sijthoff

Verschijningsdatum: april 2022

ISBN: 9789024599196


0 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page