top of page

Laura Lippman - Verbroken vertrouwen

Bestsellerauteur Gerry is zes weken aan bed gekluisterd na een nare val van de trap in zijn luxeappartement in Baltimore. Hij wordt verzorgd door twee vrouwen die hij amper kent: een piepjonge nieuwe assistente en een nogal slome nachtverpleegster.

Op een avond krijgt hij een telefoontje van iemand die zich voordoet als Aubrey, de hoofdpersoon uit zijn bestverkochte boek ‘Dream Girl’. Maar deze vrouw bestaat alleen in Gerry’s verbeelding. Is dit misschien een gemene grap van een van zijn drie exen? Of is hij al aan het dementeren, zoals zijn moeder? Misschien hallucineert hij door de pijnstillers die hij krijgt?

Audrey blijft hem echter bellen en haar toon wordt steeds dreigender. Gerry voelt zich bang en erg alleen. En dan wordt er ook nog eens een moord gepleegd. Vanaf dan weet hij dat er iets veel duisterders aan de hand is dan hij dacht… De omschrijving van dit verhaal maakte mij ontzettend nieuwsgierig en ik verwachtte een spannend verhaal, een beetje in de stijl zoals Misery van Stepen King, maar aiiii…. Wat was dit een flinke tegenvaller zeg! In het begin denk je nog dat dit verhaal wel wat kan gaan worden. Gerry valt van de trap en krijgt zowel overdag als nachts zorg. Dan komt het eerste dreigende telefoontje: een vrouw die beweert dat ze het hoofdpersonage is uit zijn bestseller. Genoeg ingrediënten voor een spannend verhaal zou je denken. Maar wat was het moeilijk om door dit verhaal te komen! Er werd een hele hoop “blablabla” verteld en hierdoor had ik enorme moeite om mijn aandacht bij het verhaal te houden. Er wordt veel met de tijd gesprongen (naar het verleden van Gerry), maar het is een super traag en behoorlijk saai verhaal. Normaal geef ik boeken bijna nooit een onvoldoende, maar hier kan ik echt niets positievers van maken. Jammer!


Dit boek krijgt van mij twee sterren. Recensie geschreven door Silvie

Boekspecificaties

Titel: Gebroken vertrouwen

Auteur: Laura Lippman

Genre: Thriller

Uitvoering: Paperback

Aantal pagina’s: 304

Uitgever: Boekerij

Verschijningsdatum: januari 2022

ISBN: 9789022594292




2 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


bottom of page