top of page

Kristin Hannah – De vier windstreken

Texas, 1934. Miljoenen mensen zitten zonder werk en langdurige droogte heeft het leven op de Great Plains stevig in zijn greep. Boeren vechten om hun land en hun inkomsten te behouden aangezien de oogsten schraal zijn, het water opdroogt en stofstormen hen dreigen te begraven.

Een van de donkerste episodes van de -Grote Depressie, de periode van de Dust Bowl, is aangebroken. In deze onzekere en gevaarlijke tijd moet Elsa Martinelli – net als -zovelen – een pijnlijke keuze maken: vechten voor het land waar ze van houdt of naar het westen trekken, naar Californië, het land van melk en honing, op zoek naar een beter leven voor haar gezin. Na het lezen van dit boek was ik ontroerd. Ik was er gewoon echt even stil van. Wat een mooi verhaal. Vanaf het begin zat ik gelijk in het verhaal. De opbouw is echt fantastisch. Je blijft geboeid waardoor je door blijft lezen. De karakters worden zo goed op papier gezet, dat het net echte mensen zijn. Je gaat met ze mee voelen en denken. De tijd waarin het verhaal zich afspeelt is goed beschreven. Ik kon me er helemaal een voorstelling van maken. Dat heeft de schrijfster echt goed gedaan. Ik vond dit boek een mooi inkijkje in hoe het leven eruit gezien zou hebben ten tijde van de Dust Bowl. Wat een verschrikkelijke tijd en wat heftig dat mensen in zulke erbarmelijke omstandigheden hebben geleefd. Ik ben onder de indruk van het doorzettingsvermogen van die mensen. Ondanks alles maken ze het er beste van en houden ze hoop. Ik ben echt vol lof over dit boek. Mocht je geïnteresseerd zijn in geschiedenis, dan is dit boek zeker een aanrader. Het krijgt terecht 5 sterren.

Recensie geschreven door Yvonne

Boekspecificaties

Titel: De vier windstreken

Auteur: Kristin Hannah

Genre: Literatuur & Romans

Uitvoering: Paperback

Aantal pagina’s: 448

Uitgever: Boekerij

Verschijningsdatum: juli 2021

ISBN: 9789022593226




2 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page