top of page

Juan Gómez-Jurado – De rode Koningin

Jon Gutiérrez is een zachtaardige rechercheur bij de politie van Madrid. Hij laat zich soms te veel meeslepen door het onrecht in zijn stad. Hij wordt zelf beschuldigd van corruptie als hij bewijsmateriaal achterlaat om een pooier op te kunnen pakken.

Hierdoor wordt Jon geschorst. Om het vertrouwen terug te winnen moet hij ene Antonia Scott ervan overtuigen de politie bij te staan in een spraakmakende moordzaak. Het enige probleem is dat Antonia Scott al twee jaar weigert om haar appartement te verlaten… Ooit was ze een veelbelovende rekruut van ‘De Rode Koningin’, een eliteteam dat speciaal werd opgeleid om in het diepste geheim misdaden op te lossen. Maar door een tragisch verlies heeft Antonia zich teruggetrokken uit de maatschappij. Ze wil met niemand iets te maken hebben. Dat het slachtoffer de zoon is van een invloedrijke bankdirecteur, en dat zijn lijk tot op de laatste druppel is leeggebloed, verandert daar niets aan. Maar dan blijkt dat deze tienerjongen niet het enige slachtoffer is. Alleen Antonia kan deze gruwelijkheden stoppen… Dit is het eerste deel van de Antonia Scott-trilogie. In het begin moest ik erg wennen aan de schrijfstijl. Het boek bevat korte hoofdstukken en er wordt vanuit veel verschillende personages verteld. Hierdoor kwam het voor mij soms een beetje rommelig over. De vondst van het eerste slachtoffer vond ik dan wel weer interessant. Wie heeft deze jongen zo bruut vermoord? Toch kon het verhaal mij niet helemaal bekoren. Misschien dat ik er iets meer van had verwacht. Er zitten wel wat spannende stukken in, maar toch verliep het verhaal anders dan dat ik had gehoopt. Desondanks was het geen slecht verhaal en heb ik het tweede deel ook al klaarliggen: ‘De zwarte wolvin’. Deze ga ik dus zeker binnenkort lezen!

Dit boek krijgt van mij drie en een halve ster.

Recensie geschreven door Silvie

Boekspecificaties

Titel: De rode Koningin

Auteur: Juan Gómez-Jurado

Genre: Thriller

Uitvoering: Paperback

Aantal pagina’s: 400

Uitgever: Boekerij

Verschijningsdatum: juni 2021

ISBN: 9789022593479


0 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


bottom of page