top of page

Joel K. Kahn - De plantaardige oplossing

‘Sterke punten voor een plantaardig dieet, leerzaam en vol tips.’


De plantaardige oplossing begint met een voorwoord en inleiding, die mij best wel tegen de borst stoten. De claims die Kahn maakt zijn vrij extreem, dit leek mij niet nodig. Wel maakte dit dat ik direct benieuwd was naar de feiten en informatie in het boek en dit vrij kritisch las.

Nadat ik dit gelezen heb, moet ik zeggen dat de claims inderdaad erg sterk zijn en er veel bewijs is dat plantaardig eten steunt. Ik vind nog steeds dat sommige dingen meer kanten hebben en heb hier of daar mijn vragen, maar Kahn gaat vrij diep in op de claims en biedt ook vergelijkingen met alternatieven. Veel van mijn twijfels wist hij te ontkrachten, dit had ik aan het begin van het verhaal niet verwacht. Ik word niet morgen vegan, maar ik heb toch een boel geleerd van dit boek. ‘Kweek planten, geen auto-immuunziekten.’ Naast veel informatie zijn er voorbeelden en verhalen verwerkt in het boek en later zelfs recepten voor 21 dagen, voor alle maaltijden van de dag met zat variatie. Ondanks de hoeveelheid feiten en informatie in het boek leest dit gemakkelijk weg. Zowel voor mensen die op hun voeding letten als voor mensen die dit niet doen is dit boek interessant, of je er nu mee bezig bent of niet.

Ik geef het boek drie sterren. Recensie geschreven door Jasmijn

Boekspecificaties

Titel: De plantaardige oplossing

Auteur: Joel K. Kahn

Genre: nono-fictie

Uitvoering: Paperback

Aantal pagina’s: 288

Uitgever: uitgeverij Passie

Verschijningsdatum: maart 2022

ISBN: 9789492847096




5 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


bottom of page