top of page
Foto van schrijverIsabelle

Isabelle Broom - Een perfecte ontsnapping

Kates leven is in duigen gevallen: haar vriend heeft haar gedumpt na een relatie van acht jaar, haar kinderwens valt in duigen en ze heeft geen job. Het enige waar ze goed in is, is overal in falen. Wanneer ze ook nog eens ernstig wordt vernederd, vlucht ze weg naar een plaats waar niemand haar kent.

Ze belandt in Kroatië, waar ze de mysterieuze klusjesman Alex ontmoet, een wat vreemde, ingetogen man, die zich erg op de achtergrond houdt. Er is al snel een wederzijdse klik en ze bouwen een hechte vriendschap op. Maar dan blijkt ook Alex een geheim met zich mee te dragen. Slaagt Kate erin haar faalangst en onzekerheden te overwinnen en durft Alex zijn geheim toe te vertrouwen aan Kate? Zit er meer in dan vriendschap of blijven ze allebei wegvluchten van hun problemen? ‘Een perfecte ontsnapping’ is het eerste boek dat ik lees van Isabelle Broom. Ik was erg aangetrokken door de prachtige cover. Dit verhaal is het eerste deel van de feelgoodserie Ticket naar de liefde. Zelf zou ik het omschrijven als een slow burn romance. Bij een feelgood verwacht ik dat de gevoelens van het verhaal afspatten en dat ik meermaals mee kan wegzwijmelen met de personages. Dat is hier niet. Alles verloopt vrij rustig.

Het verhaal bevat drie delen. In het eerste deel krijg je de gebeurtenissen die voorafgaan aan het vertrek naar Kroatië, deel twee beschrijft het verblijf in Kroatië en de persoonlijke weg die Kate en Alex afleggen en in het derde stuk krijg je de verdere evolutie wanneer de beste vriendin van Kate een bezoekje brengt aan Kate.

De schrijfstijl van Isabelle Broom leest vlot. Er zitten heel veel visuele beschrijvingen in het verhaal vervat, waardoor je je echt een beeld van de omgeving kan vormen. Ik heb dan ook zeer veel zin gekregen om een reis naar Kroatië te maken. Zoals eerder vermeld, verloopt het hele verhaal vrij rustig en is heel goed te volgen.

De hoofdpersonages zijn erg goed uitgewerkt en vooral de persoonlijke groei van Kate en Alex is erg mooi. Toch miste ik wat passie in het verhaal. Ik weet wel waar de passie van de hoofdpersonages zit, maar dit is teveel vertellend meegegeven in het verhaal en ik heb het te weinig gevoeld.

Ik zou dit boek aanraden aan liefhebbers van de ‘klassiekere’ romans. Zij gaan dit verhaal erg appreciëren.


Dit boek krijgt van mij drie sterren.

Recensie geschreven door Isabelle

Boekspecificaties

Titel: Een perfecte ontsnapping

Auteur: Isabelle Broom

Genre: Literatuur & Romans

Uitvoering: Paperback Aantal pagina's: 320

Uitgever: Oceaan

Verschijningsdatum: juli 2022

ISBN: 9789046829660




8 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comentarios


bottom of page