top of page

Erna Barth - Moordspel

‘Een spannend spel wordt gruwelijke waarheid, overal raadsels en een race tegen de klok.’

Joep houdt van puzzelen en breinkrakers, op school haalt hij hoge cijfers. Het meisje waar hij stiekem verliefd op is vraagt hem om mee te doen met een moordspel, met zijn brein kunnen ze vast winnen. Al snel wordt hij een echte ‘moordspeljunk’. Alleen op een avond gaat het spel te ver. Het hele team zit er al tot zijn nek in en alles wijst naar Joep…


‘Ik knijp mijn ogen dicht en ik hoop, laat dit niet waar zijn, laat ik het mis hebben, maar ik heb het niet mis.’

Moordspel is een spannend verhaal dat gemakkelijk wegleest. Het zit enorm goed in elkaar. Zoveel vragen, zoveel mogelijkheden, als lezer heb je dit probleem ook, net als de hoofdrolspelers. De tieners kennen elkaar verder niet en thema’s als vertrouwen, vriendschap en verraad komen dan ook sterk naar voren. In het spel hebben ze allemaal codenamen, maar door het boek heen leert Joep, en jij als lezer dus ook, meer over de andere tieners. Hiertussen zitten heftige gebeurtenissen. Dit gecombineerd met de druk van tijd én chantage geeft het boek veel spanning en maakt dat het vlot leest.


Dit verhaal is geschreven voor jongeren rond de 14 jaar. Hierop is het dan ook super afgestemd. Ik raad het boek zeker aan, ook als volwassene want het leest heerlijk!

Dit boek krijgt van mij 5 sterren. Recensie geschreven door Jasmijn


Boekspecificaties

Titel: Moordspel

Auteur: Erna Barth

Genre: Jeugd 13-15 jaar, spanning

Uitvoering: Hardcover

Aantal pagina’s: 192

Uitgever: Clavis

Verschijningsdatum: 19 juli 2022

ISBN: 9789044846669

1 weergave0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page