top of page

Colleen Hoover - De waarheid

Lowen is schrijfster, maar kan nauwelijks rondkomen. Maar op een dag krijgt ze de kans van haar leven: ze mag de populaire boekenserie van Verity Crawford voltooien. Verity kan namelijk zelf niet meer schrijven vanwege een zwaar auto-ongeluk.

Lowen moet veel research doen en als ze op een dag door de aantekeningen van Verity gaat, ontdekt ze een ongepubliceerde autobiografie die verborgen had moeten blijven. Stiekem begint Lowen dit verhaal te lezen, maar besluit het voor iedereen geheim te houden, ook voor Verity's man Jeremy. Maar dan begint ze steeds meer gevoelens voor hem te krijgen. Hoelang kan Lowen de waarheid nog voor zich houden?


Dit is het derde boek dat ik nu heb gelezen van Colleen Hoover en ook deze keer ben ik redelijk tevreden. Redelijk, ja. 😉

Op de vlotte schrijfstijl van Colleen is namelijk helemaal niets aan te merken. Dit verhaal begint met een behoorlijk heftige intro, waar je verder in het verhaal eigenlijk niets meer over leest.


Al snel krijgt Lowen de opdracht om de serie van Verity te voltooien. Zolang ze hiermee bezig is mag ze in het huis van Verity en Jeremy verblijven. Verity heeft een heel zwaar auto-ongeluk gehad en kan helemaal niets meer. Als het ongepubliceerde manuscript wordt gevonden lees je ook de hoofdstukken van dit verhaal, dus vanuit Verity zelf. Schokkende dingen uit haar relatie met Jeremy worden beschreven.


Ondertussen zoekt Jeremy steeds vaker Lowen op en ze krijgen gevoelens voor elkaar. Ik vond de aantal intieme fragmenten wel een beetje veel. Na een tijdje begreep ik het allemaal wel. 😉

Uiteindelijk is de vraag of Lowen de waarheid aan Jeremy gaat vertellen. Tot het einde zit je met vragen, maar het plot vond ik erg apart, raar en snel gaan. En dat bedoel ik dus niet heel positief, helaas. Ik heb wel voor een groot deel genoten, maar tegelijkertijd is het ook een twijfelgevalletje dus.

Dit boek krijgt van mij drie en een halve ster. Recensie geschreven door Silvie

Boekspecificaties

Titel: De waarheid Auteur: Colleen Hoover

Genre: Thriller

Uitvoering: Paperback

Aantal pagina’s: 320

Uitgever: Z&K

Verschijningsdatum: februari 2020

ISBN: 9789020536393




1 weergave0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page