top of page
Foto van schrijverIsabelle

Claudia Vanzegbroeck - Iedereen is mooi

Kimberley Adams is een veelbelovende redacteur bij het Amerikaanse modetijdschrift Gisella in de Belgische vestiging. Hoewel ze voor zichzelf de lat hoog legt voor de artikels die ze schrijft, is ze eigenlijk helemaal niet geïnteresseerd in looks en mode.

Wanneer ze samen met haar beste vriendin en collega Emma het aanbod krijgt om voor Gisella een jaar lang in New York te gaan werken, lijkt haar droom uit te komen. Er zijn echter voorwaarden en één ervan is dat Kimberley zich qua stijl en uiterlijk zal moeten aanpassen naar de New Yorkse norm. Wat een heerlijke cover! Een echt feelgoodplaatje. Ik kreeg meteen zin om het verhaal te lezen. Dit wordt verteld vanuit de ik-persoon Kimberley. De schrijfstijl vind ik bijzonder prettig en rustig. Je leert via de gedachten- en gevoelswereld het hoofdpersonage heel goed kennen en ik voelde met haar mee. Haar onzekerheid, haar twijfels, haar verwardheid. Je merkt ook doorheen het verhaal haar groei als persoon en ik vind het knap dat Claudia dit zo mooi heeft weten verwoorden. Ook de dialogen die met grote regelmaat aan bod komen, zijn prettig om te lezen. Hoewel het verhaal is opgesplitst in twee delen, vind ik wel dat dit eerste deel een afgerond geheel is, weliswaar met een open einde. Ik wil alleszins weten hoe het verder afloopt met Kimberley, want het verhaal kan nog alle kanten op.

Leuk aan dit verhaal waren de verschillende thema’s: de modewereld, de New Yorkse werkdruk, de onzekerheid van jonge meisjes, je weg vinden in het leven. Ook het stukje bij Stacey London vond ik erg aangenaam en interessant.

Voor mij is dit een verrassend verhaal dat tegelijk leuk en ontspannend is. Ik raad het elke feelgoodfan aan.

Dankjewel, uitgeverij Books & Butterflies, voor dit recensieboek.

Dit boek krijgt van mij vier sterren. Recensie geschreven door Isabelle

Boekspecificaties

Titel: Iedereen is mooi

Auteur: Claudia Vanzegbroeck

Genre: Literatuur & Romans

Uitvoering: E-book

Aantal pagina’s: -

Uitgever: Books & Butterflies

Verschijningsdatum: juni 2022

ISBN: 9789464661156




3 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Commenti


bottom of page