top of page

Clare Mackintosh - Het laatste feest

De vakantiehuizen die Rhys Lloyd bezit aan de rand van het meer zijn een succes en op oudjaarsavond heeft hij het hele dorp uitgenodigd om champagne te drinken met hun rijke nieuwe buren. Maar rond middernacht drijft Rhys dood in het ijskoude meer.

Op nieuwjaarsdag heeft rechercheur Ffion Morgan een dorp vol verdachten. Het kleine dorp is haar thuis, dus de verdachten zijn haar buren, vrienden en familie, Daarbij heeft Ffion zelf ook zo haar eigen geheimen. De leugens stapelen zich op en al snel is de vraag niet wíe Rhys dood wilde hebben maar wie hem uiteindelijk heeft vermoord…


Clare Mackintosh is ook één van de schrijfster die op mijn lijstje staat met 'automatisch willen lezen' als er een nieuw boek verschijnt. 'Het laatste feest' sprak mij dan ook enorm aan en toen ik afgelopen week dit recensie-exemplaar kreeg, begon ik meteen te lezen.


Dit verhaal wordt vanuit meerdere perspectieven verteld. Je moet telkens goed opletten, want er wordt regelmatig gesprongen met de tijd (maar het personage en de datum worden elke keer goed aangegeven boven elk hoofdstuk). Het was vooral interessant dat je begint met de moord en vervolgens terug gaat in de tijd. Verschillende personages passeren en het lijkt alsof iedereen wel een motief heeft om Rhys te vermoorden...


Ondertussen leer je ook wat meer over het verleden en het huidige leven van hoofdpersonage Ffion. Ik vond het wel een interessant persoon en ik ben dan ook benieuwd naar haar verdere ontwikkelingen. Wie de werkelijke moordenaar van Rhys is blijft tot zowat de allerlaatste pagina geheim en ik had de uiteindelijke dader niet geraden. Pluspunten!


'Het laatste feest' beviel mij dus best goed! Ik wil niet zeggen dat het haar beste verhaal is, maar het is zeker leuk om gelezen te hebben!

Dit boek krijgt van mij drie en een halve ster / vier sterren. Recensie geschreven door Silvie

Boekspecificaties

Titel: Het laatste feest Auteur: Clare Mackintosh

Genre: Thriller

Uitvoering: Paperback

Aantal pagina’s: 400

Uitgever: De Fontein

Verschijningsdatum: september 2022

ISBN: 9789026162558




7 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comentários


bottom of page