top of page

Björn Paqualin - Waar rook is

In Zweden woedt de grootste bosbrand sinds tijden. De brandweer is dag en nacht bezig om deze vuurzee onder controle te krijgen. Dan wordt er midden in deze chaos een in stukken gehakt lichaam gevonden en rechercheur Stella Robertsson wordt vanuit Stockholm ingevlogen om deze zaak te onderzoeken.

De identificatie van het lijk is niet gemakkelijk, maar uiteindelijk wordt duidelijk dat het om een vrouw gaat die jaren eerder als vermist is opgegeven. Stella duikt samen met de lokale onderzoeker Tommy in deze oude vermissingszaak en hoopt aanwijzingen te vinden die hen naar de moordenaar zal leiden.


Ondertussen blijft de bosbrand zich uitbreiden en komt Stella steeds dichter bij de waarheid. Maar de zaak blijkt meer persoonlijke consequenties te hebben dan ze zich ooit had kunnen voorstellen.


'Waar rook is' is het eerste deel van een trilogie waarin Stella Robertsson de hoofdrol speelt. Het verhaal sprak mij meteen aan: een lichaam dat in stukken wordt gevonden. Wie zit er achter deze lugubere moord?


In het begin moest ik even wennen aan de schrijfstijl en het verhaal, maar na een tijdje werd het steeds boeiender. Je wil weten wie de moordenaar is, maar ook voel je de spanningen omtrent de grote bosbrand. Helaas vond ik een aantal personages wel een beetje oppervlakkig blijven en de spanning had van mij ook wat meer aanwezig mogen zijn. Het einde komt misschien ook ietwat ongeloofwaardig over.


Ondanks deze puntjes vond ik het toch zeker wel een aangenaam boek! Ook de korte hoofdstukken maken het lezen erg prettig. Ik ga dan ook de andere delen lezen, want ik ben toch wel benieuwd naar Stella geworden en hoop dat we nog meer over haar te weten komen in de toekomst!

Dit boek krijgt van mij drie en een halve ster. Recensie geschreven door Silvie

Boekspecificaties

Titel: Waar rook is

Auteur: Björn Paqualin

Genre: Thriller

Uitvoering: Paperback

Aantal pagina’s: 288

Uitgever: Volt

Verschijningsdatum: november 2021

ISBN: 9789021431482




9 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


bottom of page