top of page

K.R. Alexander - Kamer 333

Jasmine verhuist samen met haar vader naar Gold River. Haar moeder is overleden. In Gold River staat het verlaten Carlisle Hotel, waar precies 33 jaar geleden in één nacht alle gasten zijn overleden. Jasmine heeft regelmatig nachtmerries over deze plek en het lijkt alsof het Carlisle haar roept.

Op een dag stelt een vriend voor om mee te doen aan de Uitdaging: een nacht doorbrengen in het hotel. Jasmine ziet dit als een kans. Nu kan ze misschien ontdekken waarom het verlaten hotel haar zo in haar greep heeft. Al gauw komen ze erachter dat kamer 333 de enige kamer is die écht leeg blijkt te zijn en Jasmine krijgt steeds sterker het gevoel dat de kamer honger heeft naar nieuwe gasten…


‘Kamer 333’ is inmiddels het derde deel in de Horrorland reeks. Ook deze flaptekst en cover spraken mij ontzettend aan. In dit verhaal maken we kennis met Jasmine. Ze voelt zich aangetrokken tot het hotel, maar weet niet waardoor dit komt. Jasmine is niet heel erg populair en ze wordt gepest. De enige vrienden die ze heeft zijn Rohan en Mira. Elk jaar wordt er in het hotel ‘de Uitdaging’ gehouden: je moet een hele nacht in het hotel blijven. Het drietal besluit om mee te doen. Hopelijk zijn ze hierna van het gepest af… Het verhaal klonk voor mij veelbelovend en zoals ik al had verwacht was de schrijfstijl heel prettig. De spanning voel je vrijwel al in het begin. Naarmate het verhaal vordert neemt dit alleen maar toe. De gebeurtenissen in het hotel zijn leuk bedacht, maar alles gaat in een razendsnel tempo voorbij. En dan is er het plot… Iets wat echt totaal onverwachts kwam en ik weet niet goed wat ik er van moet denken. Er zijn namelijk nog zoveel vragen. Het verhaal voelde voor mij dan ook niet compleet, helaas. Hierdoor ben ik ook wat gezakt met mijn beoordeling… Toch kijk ik uit naar het vijfde deel (Duisternis), die je inmiddels ook al kunt lezen!


Dit boek krijgt van mij drie sterren. Recensie geschreven door Silvie

Boekspecificaties

Titel: Kamer 333

Auteur: K.R. Alexander

Genre: Jeugdboek, Thriller

Uitvoering: Hardcover

Aantal pagina’s: 224

Uitgever: Kluitman

Verschijningsdatum: februari 2022

ISBN: 9789020623840




3 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page