top of page

Jennefer Mellink – Niets te verliezen

Romee weet zeker dat er thuis vreemde dingen gebeuren. Spullen liggen namelijk opeens op een andere plek of verdwijnen soms zelfs helemaal, maar niemand neemt haar serieus. Samen met haar beste vriendin gaat ze op onderzoek uit en doet hierbij verontrustende ontdekkingen.

Elijah verlangt heel erg naar meer spanning in zijn leven en hierdoor zoekt hij steeds vaker de grenzen op. Hij raakt daardoor betrokken bij een situatie waar hij niet meer uit kan komen. ‘Niets te verliezen’ is het nieuwe verhaal van Jennefer Mellink. Het is een novelle, dus het tempo ligt hoog. Je leest eerst vanuit Romee. Er gebeuren vreemde dingen bij haar thuis en het is duidelijk dat niemand haar gelooft. Als lezer vraag je je af wat er precies speelt, want waarom verdwijnen er opeens spullen? Je leert de vriendin van Romee tijdens deze zoektocht ook wat beter kennen. Het tweede personage is Elijah, een jonge jongen die graag zijn grenzen opzoekt. Welke grenzen dat precies zijn verklap ik natuurlijk niet, maar het is duidelijk dat hij niet bang is en graag risico’s neemt. Jennefer heeft een vlotte en prettige schrijfstijl. De afwisseling tussen de personages is ook fijn. Helaas vond ik het verhaal zelf niet heel spannend worden, maar ik denk dat de jongere lezer dit verhaal zeker wel kan waarderen. Er gebeuren namelijk toch wat verschillende, onverwachte dingen. Het einde gaat dan wel weer een beetje snel, maar dan wordt alles uiteindelijk wel duidelijk. Ik had deze plotwending in elk geval niet zien aankomen. Ik vond het een leuk young adult verhaal en ik wil @kluitman heel erg bedanken voor dit recensie-exemplaar!

Dit boek krijgt van mij drie en een halve ster.

Recensie geschreven door Silvie

Boekspecificaties

Titel: Niets te verliezen

Auteur: Jennefer Mellink

Genre: Young Adult

Uitvoering: Hardcover

Aantal pagina’s: 104

Uitgever: Kluitman

Verschijningsdatum: april 2022

ISBN: 9789020609691




1 weergave0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page