top of page

Dennis Biesma - De regen kwam van binnen

Dankjewel Dennis, dat ik jouw eerste boek, deze fantastisch geschreven autobiografie, mocht lezen en recenseren. 



Sommige verhalen mogen niet verborgen blijven

Samenvatting

Dennis groeit op in het ultieme sprookje. Binnenkort grijpt Jehovah in en zullen alleen zijn Getuigen overleven. Met die belofte voor ogen slaat hij verjaardagen en feestdagen over en voldoet zo goed mogelijk aan alle andere regels.

Dat gaat lang goed, tot hij stopt met geloven. Wat volgt is een emotionele worsteling. Als Dennis uitspreekt wat hij voelt, zou hij worden uitgesloten. Familieleden en vrienden mogen dan niet meer met hem omgaan. Alles staat op het spel, daarom doet hij net alsof en leidt een compleet dubbelleven.

Uiteindelijk heeft hij twee mogelijkheden: voor altijd liegen of voor zichzelf kiezen. Durft hij op de resetknop te drukken en gaat hij terug naar fabrieksinstellingen? Dat betekent kiezen voor een wereld die hij nooit heeft leren kennen.




Review

Toen Dennis mij benaderde met de vraag of ik zijn boek zou willen lezen en recenseren was mijn interesse direct gewekt. Ik was nieuwsgierig naar een verhaal ‘van binnenuit’.

Waar ik wel een beetje huiverig voor was, was een verhaal te lezen van iemand die uit het geloof (welk geloof dan ook) stapt en er vervolgens keihard tegenaan trapt. Dat soort verhalen heb ik gelezen en kon ik niet waarderen. Respect staat voor mij ten alle tijden voorop. En dat is dit boek: respectvol, liefdevol, begripvol, maar ook eerlijk en emotioneel. Dennis laat je kennismaken met de twee kanten die hij van zichzelf heeft leren kennen. Hij neemt je mee in de worsteling die hij ervaart als hij in de door hem genoemde ‘informatieoorlog’ terecht komt, waarin transparante feiten en meningen/overtuigingen met elkaar in conflict zijn. 
Dit is een boek dat je raakt. Al bij het lezen van de proloog, waarbij Dennis afscheid moet nemen van zijn vader, die op zijn sterfbed ligt. Voor je 10 bladzijden gelezen hebt, heeft dit verhaal je al in zijn greep. Ik wil je dit boek dan ook van harte aanbevelen. Ik beoordeelde het met 5 sterren.


Boekspecificaties Titel: De regen kwam van binnen

Auteur: Dennis Biesma

Bindwijze: paperback


Aantal blz: 320

Genre: Autobiografie

Uitgever: Palm Uitgevers

Verschijningsdatum: 29 september 2022

EAN: 9789083263700





6 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page